En vecka i Värmland

Fotor_143689226626698

Vecka 29. Det känns konstigt att den är slut nu. Jag har ju tänkt på den så länge. I skrivande stund sitter jag på min balkong i Uppsala med min katt och tänker tillbaka på veckan som har varit. Jag samåkte till Värmland i måndags tillsammans med min vän Agneta och hennes två barn och katt. De har en sommarstuga utanför Kristinehamn (på Kullingsudde) och Josefs föräldrar har en lägenhet i Kristinehamn. Jag var förkyld, seg och trött. När jag kom fram sov jag nästan hela kvällen.

På tisdagen mådde jag mycket bättre. Då åkte jag och Josef ut till Agneta på hans motorcykel som jag kallar för Humlan. Det är så mysigt i hennes sommarstuga. Den ligger precis vid vattnet. En kompis till Agneta och hennes två barn hade också kommit på besök då.

onsdagtorsdagPå onsdagen återvände vi till Agnetas sommarstuga med Humlan. Vi tog med lunch och middag så att vi hade möjlighet att vara där hela dagen om vi inte skulle bli utkörda. Men det blev vi inte tack och lov. Vi badade, solade, åt gott och jag kände satt semesterkänslan började infinna sig. Det sägs att det tar fyra dagar innan man kommer in i ”semesterlunket”. För mig är solen och människorna jag umgås med viktigast på sommaresemestern.

På torsdagen gick vi in till Sannabadet och gymmade med Agneta och hennes vän. De har även en avdelning där som heter Lek och Luft. Där fick barnen vara under tiden vi roade oss på gymmet. Sedan blev jag och Josef upphämtade av vår karatevän Björn. Vi åkte ut till Kristinehamns skärgår där han hade sin seglbåt. Vi tog en liten båttur tills jag började må illa, då åkte vi tillbaka.

fredagVeckan flög iväg. På fredagen tog vi Humlan och åkte till Josefs föräldrar i Björneborg. Det var varmt och skönt i solen. Det tyckte både jag och katterna. Mitt i semestrandet fick jag ett paket med produkter jag beställt. Så jag gjorde i ordning för lite somriga produktbilder. De blev jättefina. Inte så konstigt kanske med tanke på att det var vackert väder och förpackningarna är snygga. Produktbilderna hamnar bland annat på Facebooksidan för Instantly Ageless, klicka här.

lordagPå lördagen tog jag och Josef en långpromenad till Kristinehamns skärgård. Först gick vi förbi Kristinehmans stadsvapen Bojorten i gästhamnen. Sedan fortsatte vi ut till Kristinehamns skärgård, där åt vi lunch på ett väldigt bra café (Café Pärlan) med utsikt över Vänern. Sedan spelade vi äventyrsgolf, åt glass och gick tillbaka. Vi gick minst 1,5 mil. På kvällen tog vi oss in till Björneborg igen och grillade med Josefs föräldrar, Björn, Emma och deras lilla son. Det var jättetrevligt! Jag hade bakat Josefs favorit, min goda kladdiga kladdkaka. Kladdkakereceptet finns här. Senare på kvällen bokade jag min biljett hem.

sondagSå idag, söndag, åkte jag 11:05 från Kristinehamn och kom fram till Uppsala 14:55. Buss Kristinehamn till Karlskoga, ny buss Karlskoga till Örebro, tåg Örebro till Enköping, och slutligen buss Enköping till Uppsala. Jag höll nästan på att missa tåget till Enköping eftersom jag somnade på bussen och vaknade precis när den körde ut från Örebros centralstation. Men det var en snäll busschaufför som släppte av mig vid närmaste rödljus.

Det tar ett tag för mig att vänja mig när jag är bortrest. I början längtar jag nästan alltid hem, men efter har jag vant mig och vill inte åka hem stället. Jag har i alla fall haft en jättemysig vecka men nu är jag tillbaka igen.